24. априла 2018. године, учитељице Аленка Орешчанин и Слађана Путић, одржале су огледни час -Интерактивна сликовница. Огледни час је одржан као блок настава у којој су учествовали ученици 1-1 (23 ученика) и 4-1 (27 ученика). Час су пратиле психолог школе, Драгана Атанасковић, педагог школе, Ивана Анђушић, учитељице Сања Мишић, Сања Кнежевић, Марија Драчански, Љиљана Митровић, Јелисавета Жарковић, Марија Станковић, Олинка Мацановић, Јелена Анђелић, и наставници Јелена Радоички (музичка култура), Илијана Јокић (географија).
После одржаног часа присутни су урадили анализу и са поносом можемо истаћи да је час оцењен најбољом оценом од свих присутних.
Хвала свима који су нам увеличали наставу!
ЦИЉ ЧАСОВА
Да ученици израде ново наставно средство и примене га у настави.
Задаци часа
Српски језик
ОБРАЗОВНИ ЗАДАЦИ
- Применити стечено знање о управном говору (IV разред).
- Усавршавати усмено изражавање,вежбати памћење и разговетно и доживљено изговарање текста.
- ВАСПИТНИ ЗАДАЦИ
- Подстицати менторски однос међу ученицима, и њихове компетенције за поучавање .
- Развијати осећај одговорности за успех заједничког рада
- Развијати сарадњу и другарство.
- Подстицати уредност и прецизност у раду.
. Задаци часа
Ликовна култура
Образовни задаци
- Схватити и усвојити појам простора (као ликовног елемента) и облика у њему
- Применити знања о односима и распореду облика у простору, односно просторних релација: изнад и испод; испред, иза и између; близу и далеко; лево и десно
Функционални задаци
- Оспособљавање ученика за коришћење различитих ликовних материјала и медија (прецизно цртање и бојење дрвеним бојама)
- Практична примена знања о односима и распореду облика у простору и просторним релацијама.
Васпитни задаци
- Неговање радозналости за ликовно стварање, упорности и истрајности у припремама за решавање сложенијих задатака
- Развој смисла за уочавање лепог
- Развој сензибилитета за боје
Образовни стандарди
- 1СЈ.0.1.1. познаје основна начела вођења разговора: уме да започне разговор, учествује у њему и оконча га; пажљиво слуша своје саговорнике
- 1СЈ.0.1.3. казује текст природно, поштујући интонацију реченице
- 1СЈ.0.1.4. уме да преприча изабрани наративни или краћи информативни текст на основу издвајања значајних делова или занимљивих детаља
- 1СЈ.1.2.1. влада основном техником читања ћириличког текста
- 1СЈ.1.3.1. пише писаним словима ћирилице
- 1СЈ.1.3.5. пише кратким потпуним реченицама једноставне структуре
- 1СЈ. 2.3.6. саставља кратак наративни текст
- 1СЈ.2.4.7. саставља реченице различите по комуникативној функцији и облику
Методе и облици рада
Методе: мозаик метода,илустративно демонстративна,монолошка , дијалошка, кооперативно учење, усмено и писмено излагање, драматизација, стваралачки рад
Облици рада: фронтални,индивидуални, у пару (менторски рад) , групни
Усаглашеност са наставним планом и програмом
Теме тј. наставне јединице се уклапају у реализацију наставног плана и програма за први и четврти разред основне школе.
Потребна наставна средства за реализацију ових часова су :
- припремљени наставни листићи са задацима за сваког ученика и цртежима
- насловне стране за сликовнице
- прст лутке