Светски дан очувања енергије (14.02.) и Светски дан енергетске ефикасности ( 5. март), реализовали смо са ученицима у свим одељењима, јер су наставне теме Обновљиви извори енергије и Енергетска ефикасност из области енергетике повезане тематиком о очувању енергије .
Одељење 7-2 и сва одељења осмог разреда из слободне наставне активности – предузетништва , израдили су Презентације о Светском дану очувања енергије, код наставнице технике и технологије Олгице Михајловић.
Ученици су на часовима разговарали, дискутовали и израдили презентације о штедљивим сијалицама. Битно што су научили је да:
“Шест обичних сијалица од 25 W дају заједно исту количину светлости као једна сијалица од 100 W. Не само то, већ такав „букет“ сијалица троши чак 50% више енергије. Редовно брисање прозора, избегавање постављања превеликог броја биљака испред прозора као и тамне завесе, а у радним просторијама постављања столова тако да буду максимално осветљени сунцем.
Штедљиве сијалице за исту количину осветљења троше пет до шест пута мање електричне енергије и имају и до 10 пута дужи радни век у односу на обичне.
Такође, код обичних сијалица у светлост се претвара само 5% уложене енергије, док се остатак претвара у топлоту. Због тога треба угасити светло у просторијама у којима се ретко борави.
Треба заменити штедљиве сијалице најновијим лед сијалицама, уштедеће се и до 90 одсто електричне енергије за осветљење. ”
Ученици су презентовали дате презентације на часу технике и технологије и добили су задатак, да то презентују и на часовима СНА „Моја животна средина“ код наставника физике Радована Радосављева. На тај начин остварена је корелација између предмета, технике и технологије, информатике и рачунрства, физике, моја животна средина и предузетништва.
Одржано је презентовање радова из теме Рециклажа, ремедијација и поновна употреба добара и сировина. Свој рад за дату тему презентовао је ученик Михајло Морача. Након што је ученик презентовао свој рад, ученици су дискутовали о теми и квалитету презентације.
Заједно смо дефинисали пароле које ће бити постављене та табли у холу школе, како би се сви ученици школе упознали са проблематиком отпада, и то:
– Отпад није смеће већ сировина за ново стварање.
– Раздвајајмо отпад, чувајмо природу.
– Рециклирајмо заједно за зелену будућност.
– Одговорно управљајмо отпадом за чистију Србију.
– Смањимо отпад, унапредимо квалитет живљења.
– Отпад није само проблем већ и прилика за промену.
Наставница Гордана Брстина и ја у оквиру ове активности, али још током децембра месеца, одржала радионицу у којој су ученици осликавали истрошене сијалице, правили украсе од отпадног материјала,
материјала за рециклажу и тим украсима окитили јелку у холу школе.