27.09.2018. године одржана је изложба цртежa и макета на тему „Мој бицикл“. Изложба је реализована као продукт пројектне наставе која је трајала недељу дана. Пројектна настава у трајању од 10 сати реализовна је кроз пројектни дан. Учесници огледне наставе, на идеју учитељице Аленке Орешчанин, били су сви ученици првих разреда, њихови родитељи и наравно, њихове учитељице Аленка Орешчанин, Душка Атанацков и Марија Драчански.
ЦИЉ ПРОЈЕКТА је да најмлађи науче да је основ здравог живота чист ваздух, да је корисно пешачити, возити бицикл и да здрава животна средина значи мање загађења и буке.
ИСХОДИ ПРОЈЕКТА:
УСВАЈАЊЕ ЗНАЊА: На крају пројектног дана ученик ће бити у стању да:
- зна да је бицикл једноставно и корисно саобраћајно средство
- зна основне саобраћајне прописе за вожњу бициклом
- разликује основне делове бицикла
- разликује саобраћајне знаке у близини школе
- зна како да се правилно понаша и опреми при вожњи бициклом
УСВАЈАЊЕ ВЕШТИНА: На крају пројектног дана ученик ће развити
- когнитивне вештине: процес опажања, описивања,упоређивања, проналажења заједничких карактеристика, проналажење битног, повезивања, уопштавања, сналажења у просторуp
- језичко-комуникацијских вештина: читаање, описивање, приповедање, усмено и писмено изражавање, богатство речника
- математичке вештине:препознавање геометријских облика и фигура, прецизно цртање облика и линија
- ликовне вештине: креативност
ЗАДАЦИ ПРОЈЕКТА:
- развити способност и мотивацију за кретање саобраћајем као возач бицикла
- Развијање сажетог и јасног усменог и писменог изражавања ученика на задату тему
- развијати способност логичког закључивања на темељу стечених знања о саобраћају
- изграђивати правилан однос према здравом и корисном саобраћајном средству-бициклу
- развијати одговорност и тачност
- препознавање различитих звукова из природе; припрема за извођење звучне приче
- мотивисати ученике и родитеље за вожњу бициклом
- утврђивање знања о линијама (врсте), о односима у, на, ван, о дужи, увежбавање употребе лењира
- јачати стрпљивост и упорност у решавању задатака
- оспособити ученике да препознају карактеристике уметничког занимања- фотограф
- оспособити ученике да излажу своје продукте и да дискутују о њима
- неговати естетске и радне способност
КОМПЕТЕНЦИЈЕ КОЈЕ РАЗВИЈАМО
- Естетичка компетенција – Ученик показује осетљивост за еко-културу и културу свакодневног живљења и има критички однос према употреби и злоупотреби природе, препознаје и развија сопствене стваралачке способности и креативност у свим уметничким и неуметничким пољима свог деловања
- Комуникација– Ученик познаје различитe обликe комуникације и њихове одлике (усмену и писану, ), Уме јасно да се изрази усмено, у складу са потребама и карактеристикама ситуације, поштујући ограничења у погледу дужине и намене, Уме да саслуша излагање саговорника до краја и без упадица, Изражава своје ставове, мишљења, осећања, на позитиван, конструктиван и аргументован начин
- за учење– Ученик је способан да самостално и у сарадњи са другима истражује, открива и повезује нова знања; користи могућности ваншколског учења; негује и развија лична интересовања, Мотивисан је и оспособљен да самостално планира вреднује учење; разликује битно од небитног, изражава и образлаже идеје
- за рад с подацима– Ученик користи информације у различитим симболичким модалитетима (графички, текстуални приказ), чита, тумачи и примењује их, повезујући их са претходним знањем из различитих области.
- дигитална- Ученик је способан да користи одређена средства из области информационо- комуникационих технологија (фотоапарат) на одговоран и критички начин ради ефикасног испуњавања постављених циљева, задатака и сопствених потреба у свакодневном животу и образовању.
- за решавање проблема– Ученик самостално или консултујући друге особе (вршњаке, наставнике, родитеље) преиспитује начин решавања проблема, алтернативне начине решавања, тачност и прецизност решења
- за сарадњу- Ученик активно и конструктивно учествује у раду групе или пара, Критички процењује свој рад и рад чланова групе, доприноси унапређивању рада групе и уме да представи резултате рада
- предузетничка-Ученик је спреман ј да учествује у самосталним и тимским пројектима; способан је да развије идеју, представи је, образложи и преговара у тиму о њеној реализацији; учествује у активностима са другима у оквиру своје тимске улоге
- за одговоран однос према здрављу- Ученик препознаје сигурносне и здравствене ризике у животу и раду, примењује мере заштите, предвиђа и избегава опасне ситуације, познаје начине пружања прве помоћи и својим понашањем промовише здравље и сигурност, Бира стил живота и навике имајући на уму добре стране и ризике тог избора, Разуме да је стил живота ствар личног избора и преузима одговорност за свој избор.
- за одговорно учешће у демократском друштву– Ученик промовише позитивне вредности друштва у различитим активностима ( еколошке, културно-уметничке акције);
- за одговоран однос према околини– Ученик уочава чиниоце и понашања који нарушавају природу и квалитет животне средине у широј околини и свакодневном животу; развија свест о положају човека у природи и његовој одговорности за стање животне средине и природе, Сагледава које активности (обрасци понашања), на личном нивоу, нивоу заједнице и глобалном нивоу, могу унапредити стање и квалитет животне средине и природе, Активно се укључује у друштвене акције у школи и заједници које су усмерене ка заштити, обнови и унапређењу животне средине и ка одрживом развоју
ПРОДУКТИ ПРОЈЕКТА
- Илустрације бицикла
- Макете бицикла
- ППТ презентација пројекта
- Аукција радова-ИЗЛОЖБА
- позивнице
УЛОГА ИКТ У ПРОЈЕКТУ
- Проналажење слика, илустрација и кратких филмова на Интернету који говоре о бициклу и правилном понашању у саобраћају, рециклажи,
- Фотографисање дигиталним фотоапаратом или мобилним телефоном
- Презентовање родитељима путем видео – бима
- Постављање фотографија на сајт школе
ДУЖИНА ТРАЈАЊА ПРОЈЕКТА
- Пројекат траје недељу дана за све планиране активности, тј.10 часова. 4 часа ученици уз помоћ родитеља претражују интернет, прикупљају идеје и праве уз помоћ родитеља макету.
- 1 час ученици праве позивнице и деле их позваним наставницима и ученицима
- 4 часа на пројектној настави ученици решавају проблемску ситуацију и проналазе решења
- 1 час презентовање продуката на аукцијској изложби
АКТИВНОСТ УЧЕНИКА
- Уочавају проблем, разговарају о проблему – шта би се могло предузети; решавају листиће и попуњавају мапу ума, попуњавају лапбук
- Описују свој бицикл, ролере или тротинет и дају кратке информације о истом
- Гледају филмић и дискутују о виђеном
- Певају песме о бициклу
- Договор око начина рада, подела на групе/парове и подела улога и задатака у оквиру групе/пара-израђују заједничку слику „Уз дрга је лепше“
- Прикупљају информације – рад код куће;
- Израђују макету-рад код куће
- Групишу информације и илуструју;
- Постављају изложбу
- Процењују успешност рада и изглед презентовања
АКТИВНОСТ НАСТАВНИКА
- Предлаже теме, подстиче ученике да учествују у бирању и одређивању задатака;
- Формира групе/парове са подтемама, упућује на изворе информација, учествује у договору око начина презентовања;
- Припрема слике, илустрације и кратке филмове (као додатну помоћ ученицима);
- Помаже фотографисање и постављање фотографија на сајт школе;
- Евалуира процес и ефекте изложбе – аукцију
- Припрема материјале и штампа их
НАЧИН ПРЕЗЕНТОВАЊА ПРОЈЕКТА
- Израда макета и цртежа и постављање у холу школе
- Постављање фотографија на сајт школе, на сајт Амбасадора одрживог развоја, слање фотографија у „Школски зелени прес“
- Представљање пројекта на родитељском састанку-аукцијској изложби
НАЧИН УКЉУЧИВАЊА ОКРУЖЕЊА У ПРОЈЕКАТ
- Старији ученици,наставници и родитељи долазе на изложбу
- Администратор школског сајта поставља материјал са пројекта.
УЛОГА РОДИТЕЉА У ПРОЈЕКТУ
- Пружају помоћ око (правилног) коришћења Интернета и проналажење слика, илустрација,песмица о бициклу,кратких филмова који говоре о правилном понашању бициклиста у саобраћају
- Упућују ученике како користити дигитални фотоапарат и мобилни телефон за фотографисање;
- Подстичу ученике на примену и поштовање правила понашања у саобраћају
- Активно користе бицикл у свакодневном животу у склопу породичног дружења.
Изложба је била веома посећена и запажена.
Овим путем се захваљујемо свима који су нас посетили!
учитељице и ученици 1-1,1-2 и 1-3